نوشته شده توسط : worldmarketing

مراحل اصلی موفقیت در بازاریابی

باید با برنامه بازاریابی برنامه بازاریابی (سند بازاریابی) شروع شود.

 

هیچ تلاشی بدون برنامه موفق نخواهد بود. طرح بازاریابی با چند سوال شروع می شود:

 

کجا بودیم ؟ کجا هستیم کجا بروم وقتی به آنجا رسیدیم چه خواهیم کرد؟ چه مهارت ها یا فرصت هایی مورد نیاز است؟ چه موانعی بر سر راه است؟

 

…. و لیست ادامه دارد.

 

این سوالات برای درک درستی از نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های شما بر اساس وضعیت فعلی شما پرسیده می شود.

 

درک مخاطب (مشتری هدف)

 

بازاریابی نیز مانند فروش بدون شناخت دقیق و درست از بازار هدف امکان پذیر نیست. به عنوان یک شرکت، باید زمانی را برای درک مصرف کننده اختصاص دهید، باید واقعاً مخاطبان هدف را بشناسید.

 

باید هویت، موقعیت، علایق، بی علاقگی مشتریان و انتظارات کارکنان جدید و روش ارتقای کارکنان را بشناسیم.

 

درک ایده ها و خطاهایی که الگوی تفکر آنها را تشکیل می دهد بسیار مهم است زیرا ممکن است نیاز به حمایت از ایده های آنها یا اصلاح خطاهای ذهنی آنها وجود داشته باشد.

 

تعیین موقعیت

 

هنگامی که بازارهای هدف را به درستی شناسایی و درک کردید، گام بعدی شکل دادن به بهترین موقعیت یا تمایز در محصول یا خدمات است.

 

این امر مستلزم تفکر جامع در مورد ویژگی‌های محصولات و خدمات است تا بتوانید جذاب‌ترین و مرتبط‌ترین چیز را برای مشتری مورد نظر خود شناسایی و ارائه دهید.

 

اگر بهترین تجربه مشتری را ارائه دهید، مطمئنا بهترین فروش را خواهید داشت و قوی ترین پیوند را با مشتری ایجاد خواهید کرد.

 

این چیزی است که شما را از رقبای خود متمایز می کند و به نیازها و خواسته های بازار پاسخ می دهد.

 

یک آمیخته بازاریابی قوی ایجاد کنید

 

آمیخته بازاریابی (آمیخته بازاریابی) برای صنعت شامل 4P است که با محتوا یا محصول شروع می شود.

 

این همان چیزی است که باید مشتری را با آن هدف قرار دهید.

 

برندسازی و برندسازی فردی یا سازمانی در این زمینه بررسی می شود.

 

مرحله بعدی تمرکز روی مکان است.

 

رسانه ها (کانال) و افرادی که می خواهند شما را با بازار هدف مرتبط کنند و محصولات شما را تبلیغ کنند.

 

به عنوان مثال، اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، می توانید رزومه خود را از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های کاریابی در اختیار کارفرمایان قرار دهید.

 

با توجه به رسانه های فراوان و پیچیده ای که در اختیار هر کسب و کاری قرار دارد، لازم است ترکیب مناسبی از رسانه ها را انتخاب کرده و محصول یا خدمات خود را به درستی معرفی کنید.

 

مرحله سوم قیمت است.

 

قیمت محصول یا خدمات برای مصرف کننده بسیار مهم است. قیمت یعنی ارزش. قیمت باعث تمایل یا ناامیدی مشتری می شود.

 

لازم نیست شما کم ارزش ترین محصول در بازار باشید، ارزش درک شده محصول شما باید مطابق با قیمت درخواستی باشد.

 

آخرین مؤلفه ارتقاء است. این بخش نیاز به خلاقیت زیادی دارد، نحوه تبلیغ محصول برای جذب مشتری بالقوه برای خرید بسیار چالش برانگیز است.

 

تبلیغ محصول همراه با توضیح، شرح، نمایش و نمونه برداری است.

منبع: سایت محتوامون



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : worldmarketing

اهمیت بازاریابی

 

بازاریابی برای هر کسب و کاری ضروری است و از آنجایی که هیچ یک از مشتریان از محصول یا خدمات ارائه شده اطلاعی ندارند، ارائه این محصول و خدمات با کیفیت بالا و صحیح در بازار ضروری است.

 

بازار یابی:

 

فرآیندی که طی آن می توان یک محصول یا خدمات را به مشتریان معرفی و تبلیغ کرد، بازاریابی نامیده می شود که به کسب و کارها در تمام زمینه های تبلیغات، روابط عمومی، افزایش رضایت مشتری و فروش کمک می کند.

 

مزایای بازاریابی:

 

بازاریابی فواید بسیاری دارد و بدون در نظر گرفتن بازاریابی، امکان زیان و کاهش سود افزایش می یابد و ممکن است منجر به تعطیلی و ورشکستگی کسب و کار شود.

 

برخی از مهمترین مزایای بازاریابی به شرح زیر است:

 

فروش بیشتر:

 

به گفته مارک کوبان:

 

"وقتی فروش وجود ندارد، شرکتی وجود ندارد."

 

زمانی که کسب و کار در معرض دید عموم قرار می گیرد و به عموم معرفی می شود، احتمال بیشتری وجود دارد که برای کسب و کار مورد نظر مشتری وجود داشته باشد.

 

با انجام یک بازاریابی قوی و صحیح می توانید به اهداف مورد نظر کسب و کار برسید و حتی در ابتدا فروش خود را افزایش دهید.

 

نکته: نوع استراتژی و روش بازاریابی برای کالاها و خدمات بسیار مهم است.

 

مشاوره مالیاتی

 

افزایش آگاهی برای فروش بهتر:

 

بسیاری از مشتریان کالا و خدمات از طریق تبلیغات و مشاهده محصولات اقدام به خرید می کنند. می توان گفت همه مردم دنیا هر روز شاهد تبلیغات سنتی و مدرنی هستند که در آینده بیشتر سعی می کنند آن ها را به خاطر بسپارند.

 

در این صورت هر کسب و کاری می تواند با افزایش آگاهی از طریق تبلیغات ساختاری دقیق و بزرگ برای خود ایجاد کند که بتواند مشتریان بالقوه خود را شناسایی کند.

 

نکته: مشتری خودش می داند که چگونه محصول یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کند.

 

با معیارهای تجار آشنا می شوید:

 

به گفته پیتر دراکر:

 

"هر چیزی که قابل اندازه گیری باشد، قابل مدیریت است."

 

شناسایی و کشف معیارهای موفقیت در زمینه های تجاری مورد نظر می تواند برای سودآوری و توسعه کسب و کار بسیار مفید باشد.

 

درک این موضوع می تواند کسب و کار را به سمت بررسی دقیق و تصمیم گیری صحیح هدایت کند. شاخص هایی که قابل شناسایی و ارزیابی هستند از طریق بازاریابی کشف و اندازه گیری می شوند.

 

هر کسب و کاری می تواند معیارهای زیادی را حذف کند و معیارهای جدیدی برای اندازه گیری شاخص کسب و کار خود ایجاد کند تا بتواند موفق شود.

 

جلب اعتماد مشتریان:

 

هر فردی ذاتاً به چیزی اعتماد دارد که بیشتر از او می داند. هرچه کسب و کار مورد نظر بیشتر معرفی شود، اعتماد مردم به آن بیشتر می شود و باعث افزایش تعداد مشتریان می شود.

 

جلب اعتماد ممکن است زمان زیادی ببرد، اما واضح است که تاثیرات مثبت زیادی خواهد داشت.

 

آشنایی با استانداردهای بازرگانان

 

شما یک سرمایه اجتماعی و دارایی ایجاد خواهید کرد:

 

به گفته ست گودین:

 

"یک راه ساده برای فروش یک محصول به مشتری آینده این است که از قبل اجازه بگیرید."

 

ایجاد یک چک لیست از مشتریان برای ادامه روند موفقیت در فروش بسیار ارزشمند است. در این راستا کارشناسان بازاریابی معتقدند برای رسیدن به موفقیت یکی از الزامات شناخت رفتار مشتریان است.

 

در این صورت با ایجاد چک لیست، کسب و کار مورد نظر می تواند دارایی با ارزشی را بدست آورد که در آینده طرح فروش را مشخص می کند.

 

یافتن موقعیت و رتبه در بازار:

 

زمانی که یک کسب و کار راه اندازی می شود، جایگاه آن مانند قطره ای در اقیانوس است که پس از فعالیت های بازاریابی به فرهنگ ها و جوامع مختلف معرفی می شود.

 

این امر باعث می شود که کسب و کار با بسیاری از حقایق آشنا شود و بتواند روند توسعه خود را با دانش ادامه دهد.

 

در واقع بازاریابی کسب و کار مورد نظر را با واقعیت های صنعتی آشنا می کند و می تواند با شناسایی رقبا اقدامات خود را گسترش دهد.

 

کشف کارایی و قدرت کسب و کار:

 

برخی از تبلیغات باعث می شود مشتری نسبت به آن سازمان احساس بدی داشته باشد یا حتی ممکن است باعث شود که از آن کسب و کار خرید نکند.

 

هر کسب و کاری با فعالیت های بازاریابی می تواند تاکتیک های منحصر به فردی را در سازمان خود اعمال کند و برنامه های ناکارآمد را حذف کند.

 

داشتن پروفایل مشتری عالی:

 

هر کسب و کاری دارای مشتریان بالقوه زیادی است که یک بازاریابی عالی و جامع می تواند این امکان را برای سازمان فراهم کند تا تمامی مشتریان خود را به راحتی پیدا کند.

 

اطلاعات و داده های به دست آمده در طول زمان و با بازاریابی برای سازمان می تواند روند موفقیت و فروش را برای کسب و کار ساده کند و سازمان به راحتی مشتریان خود را پیدا کند.

 

بهینه سازی فروش و تست:

 

شناسایی و درک تولید محتوا، سرفصل ها و کل فرآیند تبلیغات یکی از کارهای مهمی است که یک فرد باید انجام دهد.

 

تحت تاثیر قرار دادن مشتریان برای خرید محصول یا خدمات سازمان شما می تواند از دیدگاه شما کار بسیار خلاقانه و ارزشمندی باشد، اما ممکن است از دید مشتریان شما کاملا توهین آمیز و ساده لوحانه باشد و نتیجه معکوس برای شما به همراه داشته باشد.

 

از طریق تبلیغات می توان فرآیند اطلاعات و نوع فعالیت ها را برای مشتریان سنجید و در جهت بهبود این فرآیندها تلاش کرد.

 

اهمیت همکاری با واسطه های بازاریابی

 

راه ساختن یک برند قوی:

 

به گفته جف بزو:

 

"برند برای یک شرکت مانند اعتبار برای یک شخص است. شما کسی هستید که با انجام کار سخت و خوب اعتبار کسب می کنید."

 

برخی از بازاریابان فقط در تلاش برای فروش یک محصول یا خدمات هستند، اما برخی دیگر در تلاشند تا برندی بسازند که در خاطر مشتریان بماند.

 

اما بازاریابان حرفه ای و باهوش هر دوی این اهداف را با هم هدف می گیرند و در نهایت به هدف خود می رسند.

 

به عنوان مثال، برندهایی مانند فیس بوک و گوگل نیازی به یادآوری ندارند، زیرا مردم به طور روزانه با آنها سروکار دارند و به اندازه کافی به این نوع برندها اعتماد دارند.

 

اصطلاح برندسازی کسب و کار سازمان را از رقبای خود متمایز می کند که می توان گفت بهترین و قوی ترین سلاح برای رقابت است. این نوع زمانی قوی تر می شود که از فعالیت های بازاریابی استفاده کند.

 

اهمیت همکاری با واسطه های بازاریابی:

 

واسطه‌های بازاریابی به شرکت‌ها در فروش، توزیع و معرفی محصولات کمک می‌کنند و این فرآیندها دارای مجموعه‌ای از همکاری‌ها هستند:

 

خرده فروشان: کانال های توزیعی که در یافتن و فروش محصولات موثر هستند.

 

شرکت های پخش: در انبارداری و حمل محصولات از محل تولید به توزیع کنندگان موثر هستند.

 

آژانس های خدمات بازاریابی: سازمان های تحقیقاتی، آژانس های تبلیغاتی، رسانه ها و مشاوران بازاریابی که به شرکت در انتخاب مشتریان هدف و تبلیغات کمک می کنند.

 

واسطه‌های مالی: بانک‌ها، مؤسسات اعتباری، شرکت‌های بیمه و غیره که ریسک خرید و فروش کالا را تأمین مالی یا پوشش می‌دهند.

 

تفاوت تبلیغات و بازاریابی:

 

برخی از افراد فکر می کنند که بازاریابی و تبلیغات تفاوتی با هم ندارند و گاهی اوقات آنها را به جای هم استفاده می کنند.

 

اما این دو مورد تفاوت های عمده ای دارند که هر کدام تاثیر بالایی در موفقیت کسب و کارها دارند.

 

مفهوم تبلیغات:

 

معرفی و نمایش کالا و خدمات را تبلیغات می نامند که باعث می شود فرصت های جانبی مانند وب سایت و بیلبورد برای شرکت ساخته شود.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : worldmarketing

 

 

بازاریابی ایمیلی چیست؟ تکنیک های ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در بازاریابی محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هر زمان که بازاریابان دیجیتال سعی در ایجاد استراتژی محتوایی برای یک کسب و کار دارند، باید به این سوال پاسخ دهند که چه موقعیتی را می خواهند برای بازاریابی ایمیلی در نظر بگیرند.

تفاوت بین تبلیغات ایمیلی و بازاریابی ایمیلی چیست؟

بسیاری از ما از بازاریابی ایمیلی و تبلیغات ایمیلی به عنوان مترادف استفاده می کنیم.

اما بازاریابی ایمیلی بسیار گسترده تر از تبلیغات ایمیلی است.

در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی خاص دارید و می خواهید آن را از طریق ایمیل برای تعداد زیادی از افراد ارسال کنید. در چنین شرایطی حتی ممکن است اصول اخلاقی را زیر پا بگذارید و با خرید ایمیل بانک این کار را انجام دهید.

اما وقتی از بازاریابی ایمیلی صحبت می کنیم، منظورمان ارتباط بلندمدت و دو طرفه با مشتریان بالقوه و بالفعل است. این رابطه با اجازه مشتری شروع شده و با رضایت او ادامه می یابد. علاوه بر این، پیام هایی که رد و بدل می شود فراتر از پیام های تبلیغاتی است.

اگر دوره ایمیل مارکتینگ یا اسپمر را بخوانید، مفهوم این رشته را بهتر درک خواهید کرد. همچنین با مطالعه درس انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ، عمق و وسعت این زمینه برای شما آشکار خواهد شد.

چگونه یک لیست ایمیل بسازیم؟

وقتی تاکید می کنیم که در بازاریابی ایمیلی، یک رابطه دو طرفه مبتنی بر رضایت شکل می گیرد، طبیعی است که این سوال را از شما بپرسید که چگونه ایمیل های مخاطبان و مشتریان را جمع آوری کنم؟

من یک لیست از 1000، 10، 100 هزار نفر می خواهم که بتوانم از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنم و آنها نیز از این ارتباط راضی هستند. چنین کاری ساده به نظر نمی رسد.

در درس ایجاد لیست ایمیل به این سوال پرداختیم و در آنجا سعی کردیم نکات مربوط به روش های جمع آوری ایمیل و موضوعات مرتبط با رضایت مشتری را مرور کنیم.

خبرنامه های خوب چگونه طراحی می شوند؟

یکی از ابزارهای ایمیل مارکتینگ، خبرنامه ایمیلی است. این بدان معناست که یک کسب و کار در فواصل زمانی معین (مثلاً هفتگی یا ماهانه) خبرنامه ای را در قالب ایمیل برای مخاطبان خود ارسال می کند.

ظاهر کار بسیار جذاب است: شما به طور مرتب برای مخاطبان خود پیام می فرستید و برند خود را به آنها یادآوری می کنید. همچنین گاهی اوقات از این طریق فروش، تخفیف و جشنواره را به آنها اطلاع می دهید.

اما اجرای پروژه خبرنامه ایمیلی اصلا آسان نیست. بسیاری از ایمیل ها هرگز باز نمی شوند. کسانی که ایمیل را باز می کنند ممکن است از محتوای آن راضی نباشند و دفعه بعد ایمیل را باز نکنند.

بنابراین طراحی یک خبرنامه خوب دارای جزئیات زیادی است که در صورت نادیده گرفتن آنها می تواند باعث شکست این پروژه شود.

یکی از درس های بازاریابی ایمیلی ما به این موضوع اختصاص دارد:

خبرنامه ایمیل چیست؟ چگونه خبرنامه موفق تری داشته باشیم؟

چه شاخص هایی برای سنجش اثربخشی بازاریابی ایمیلی وجود دارد؟

بسیاری از شاخص های مختلف برای اندازه گیری اثربخشی بازاریابی ایمیلی تعریف شده اند.

کافیست KPIهای بازاریابی ایمیلی گوگل را پیدا کنید تا مجموعه وسیعی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مرتبط با بازاریابی ایمیلی را پیدا کنید.

ما درسی از مجموعه آموزش بازاریابی ایمیلی را به این شاخص ها اختصاص داده ایم:

تجزیه و تحلیل نتایج ارسال ایمیل در بازاریابی ایمیلی

از کدام پلتفرم ایمیل انبوه استفاده کنم؟

اگر عبارت نرم افزار بازاریابی ایمیلی را جستجو کنید، با تعداد زیادی از ارائه دهندگان خدمات مواجه خواهید شد که همگی در یک زمینه خاص با یکدیگر رقابت می کنند: برای تصاحب خدمات بازاریابی ایمیلی شما.

طبیعتا قیمت این خدمات متفاوت است. بر این اساس، بسیاری از کسب و کارها معمولا از همه این ارائه دهندگان خدمات پرس و جو می کنند و قیمت ها را کنار هم قرار می دهند و خدماتی را انتخاب می کنند.

در این میان پارامترهای زیادی وجود دارد که در هنگام خرید خدمات ایمیل مارکتینگ باید به آنها توجه کنیم.

یکی از درس‌های ما فقط به این سؤال می‌پردازد و به شما کمک می‌کند هنگام انتخاب یک ارائه‌دهنده خدمات ایمیل انبوه، عوامل تصمیم‌گیری را درک کنید:

کدام سرویس را برای ارسال ایمیل و خبرنامه انبوه انتخاب کنم؟

آداب ارسال ایمیل

ایمیل های ارسال شده توسط یک شخص به فرد دیگر را به سختی می توان نمونه ای از بازاریابی ایمیلی در نظر گرفت.

اما از طرف دیگر وقتی در متمم یک دوره ایمیل مارکتینگ داریم، انتظار می رود نکاتی را در زمینه اصول اخلاقی و حرفه ای در ارتباطات ایمیلی مطرح کنیم. به همین منظور درسی را به آداب ایمیل اختصاص داده ایم.

اگر فکر کردن به این درس به عنوان زیرمجموعه ایمیل مارکتینگ برایتان سخت است، هنگام خواندن آن وانمود کنید که در حال خواندن درسی از زیرمجموعه مهارت های ارتباطی هستید.

چه درس های دیگری در این مکمل مکمل بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته می شود؟

پاسخ به این سوال بسته به اهداف بازاریابی ایمیلی شما متفاوت است.

اگر به کارهای ساده ای مانند جمع آوری لیست ایمیل و ارسال خبرنامه راضی هستید، این آموزش های ایمیل مارکتینگ (که ترتیب آن در انتهای این مقاله مشخص شده است) برای شما کافی خواهد بود.

اما اگر می خواهید از حداکثر پتانسیل بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، درس های زیر نیز می توانند به شما کمک کنند:

استراتژی محتوا

تولید محتوا

مدیریت ارتباط با مشتری (به ویژه مدل IDIC)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1401 | نظرات ()