بازاریابی و فروش
نوشته شده توسط : worldmarketing

امروزه در هر کسب و کاری داشتن دانش و آگاهی یکی از ملزومات پیشرفت و موفقیت در آن کار و یا هر کار دیگری است، داشتن دانش در آن زمینه می تواند کمک شایانی به رشد و دستیابی به موفقیت کند. یکی از مهمترین موارد برای رسیدن به نتیجه در هر کسب و کاری، مدیریت و آگاهی در اصل بازاریابی و فروش است.

 

باید بدانیم که در رونق هر کسب و کاری، یکی از اساسی ترین کاربردهای موفق، فروش محصولات یا کالاهاست. و در این بین نمی توان گفت که جذب افراد و مشتریان بالقوه باعث ایجاد سابقه یا تجربه در نوع فروش می شود. حتی نمی توان گفت داشتن مدرک عالی هم باعث جذب مشتری می شود. بلکه باید گفت که فروش هنری است که با وجود دانش کسب شده در این زمینه یا اجرا، داشتن مهارت می تواند در رسیدن به موفقیت موثر باشد.

تعریف بازاریابی و فروش

یکی از نکات مهم در بازاریابی و فروش، تفاوت آنهاست که باید بدانیم نیاز به تخصص و کسب مهارت در هر یک به طور جداگانه دارد. برای رشد خوب در بخش کسب و کار، بهتر است در هر بخش جداگانه مدیریت در فروش و مدیریت در بازاریابی داشته باشید. در ادامه به تعریفی از مبحث بازاریابی و فروش اشاره خواهیم کرد تا با تفاوت این دو بخش آشنا شوید.

 

فروش: تبدیل آنچه برای فروش به پول است کار ساده ای است. در واقع همه افرادی که جذب محصول می شوند به مشتریان بالقوه ای تبدیل می شوند که برای خرید پول پرداخت می کنند و این ترغیب مشتریان به خرید و تبدیل شدن به مشتریان دائمی است. باید بگوییم هر کسب و کاری که محصولات و کالاهایی دارد و به مشتریان خدمات ارائه می کند، آن کالا یا کالا باید فروخته شود.

 

بر این اساس، فروشندگان در ارتباط نزدیکی که با مشتری برقرار می کنند، رضایت مشتری را جلب می کنند و اعتراض او را به خرید محصول تبدیل می کنند و با چانه زنی در مورد قیمت، مشتری را با رضایت به نتیجه دلخواه خود تبدیل می کنند. بازاریابی: هدف بازاریابی علاقه مند کردن مشتریان به خدمات یا محصولات و تشویق آنها به خرید محصول است.

آشنایی با وظایف بازاریابی و فروش

وظایف فروش:

1. ادامه مسیر بازاریابی

2. ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد بین خریدار و مشتری

3. فروش ایجاد کنید

4. حفظ مشتری

وظایف بازاریابی:

1. اطلاعات و آگاهی

2. برقراری ارتباط

3. تبدیل مشتری واقعی به مشتری ثابت

4. اقدام و حفظ مشتری





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: