نوشته شده توسط : worldmarketing

بازاریابی یک م criticalلفه مهم برای موفقیت درازمدت هر شرکت است و همیشه در حال تغییر و تحول است. بازاریابان کارآمد می دانند که چگونه از تکنیک هایی برای اتصال و تبدیل چشم انداز استفاده کنند - اما بزرگترین بازاریابان در تمام دوران ها پایه و اساس استراتژی ها و موفقیت های بازاریابان امروز را بنا نهادند.

برخی از بازاریابان ، مانند استیو جابز ، اساساً دنیای تجارت را آنگونه که ما می شناسیم تغییر داده اند. دیگران ، مانند فردریک بزرگ ، بر چگونگی درک رفتار مصرف کننده امروز تأثیر گذاشته اند. این نکته مهم است که در بالای نکات و توصیه های تیزبین ترین ذهن بازاریابی زمان خود بمانید - علاوه بر این ، مهم است که بدانید این تاکتیک ها از کجا نشأت گرفته اند.

اگر به دنبال الهام از مبارزات بعدی خود هستید یا به یک مختصر تاریخچه بازاریابی علاقه مند هستید ، به برخی از نکات بزرگترین بازاریابان در تمام دوران نگاهی بیندازید.
نکاتی از تأثیرگذاران فعلی بازاریابی
1. محصولات لذت بخشی ایجاد کنید و بازاریابی هوشمندانه انجام دهید.
تبلیغات اپل نه تنها به ایجاد یکی از موفق ترین شرکت های تاریخ کمک می کند ، بلکه باعث تغییر استراتژی بازاریابی سنتی می شود که ما می شناسیم. از طریق تبلیغات Super Bowl ، مجموعه ای از تبلیغات "متفاوت فکر کنید" ، کمپین "Get a Mac" و رونمایی از محصول غیرقابل فروش ، استراتژی کلی بازاریابی خنک و مینیمال آن مجسم طراحی زیبا محصولات آن است و به چرخش ورشکسته اپل کمک می کند.

هدیه استیو جابز بازاریابی بود - او این ایده را که محصولات لذت بخش و کمپین های بازاریابی هوشمند رمز موفقیت هستند درک و از آن استفاده کرد. او تجربه های متوقف کننده نمایش را ایجاد کرد و به احساسات مخاطبانش برای فروش محصولاتش ضربه زد.

چند نکته جالب از نبوغ بازاریابی جابز این موارد است: یک محصول عالی بسازید ، یک تجربه تجاری احساسی را از طریق رویدادها و کمپین ها بسازید و به نوآوری برای مشتریان خود ادامه دهید.

2. به شبکه های شخصی خود ضربه بزنید.
بازاریابی شبکه ای شامل استفاده از شبکه های شخصی نمایندگان مستقل درون یک شرکت است. این عوامل از محصولات یا خدمات بشارت می دهند ، زیرا ساختار انگیزشی بازاریابی شبکه ای مبتنی بر سرعت و گستردگی آنها در ساخت و توزیع در شبکه ای از مشتریان است.

به عنوان مثال ، مری کی آش در سال 1963 شرکت لوازم آرایشی جهانی خود را بر اساس فرضیه بازاریابی شبکه ای تأسیس کرد. اگرچه شاید او اولین کسی نبوده است ، اما موفق ترین فرد بوده است - او فهمید که چگونه می توان بازاریابی شبکه ای را در ساختار سبک زندگی طبقه متوسط ​​گنجاند. مری کی با به خدمت گرفتن مادران خانه نشین که به دنبال کسب درآمد هستند اما علاقه ای به شغل سنتی 9 تا 5 ندارند ، یک امپراتوری آرایش ساخت.

3. مارک شخصی خود را به یک عینک تبدیل کنید.
بانوی اول سابق میشل اوباما در دهه گذشته به دلیل حضور درخشان و در عین حال قابل دسترس عمومی در صحنه جهانی ، به یک نماد فرهنگی تبدیل شده است. با این حال ، اخیراً ، او با انتشار کتاب جدید خود ، "تبدیل شدن" به ارتفاعات بیشتری رسیده است. بدون شک این کتاب موفقیت آمیز بود ، اما آنچه آن را به یک پیروزی خیره کننده ، پرفروش و مشهور تبدیل کرد ، هدیه میشل اوباما برای بازاریابی بود.

یک تور کتاب 12 شهره برای آزادی Becoming راه اندازی شد - با این حال ، واکنش و تولید هر رویداد تور کتاب بیشتر از یک کتابخوانی شبیه یک کنسرت راک بود. بلیط ها تا 3000 دلار فروخته می شدند و استادیوم های ورزشی که در آن رویدادها برگزار می شدند اغلب به فروش می رسید. میشل اوباما رویداد تور کتاب خود را به یک تماشای بزرگ ، با موسیقی پر جنب و جوش ، یک مقدمه ویدئویی جذاب و حتی مصاحبه کنندگان مشهور تبدیل کرد.

میشل اوباما یاد گرفته است که چه چیزی مخاطبان را مجبور می کند - او در اواخر برنامه نمایش خنده دار است ، تماشاگران روزانه الن را مجذوب خود می کند و وقایع غیرقابل قبول را تولید می کند. در دورانی که مخاطبان تلویزیون را به کتاب ترجیح می دهند ، نبوغ بازاریابی که میشل اوباما است ، کتاب پرفروش خود را به لحظه تبدیل کرده است.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: