بازاریابی در هند چگونه انجام می گیرد؟
نوشته شده توسط : worldmarketing

برای اکثر هندی ها ، دیوالی شور و شوق عظیم جشن را با خود به همراه می آورد که سرشار از تفریح ​​، خوشبختی ، شادی ، پیوند خانوادگی و البته خرید است.

با این حال ، برای مارک ها ، این زمانی است که همه چیز داغ می شود تا زمانی که آماده می شوند تا تلاش های تجاری و بازاریابی خود را برای دیدن فروش انجام دهند. با رقابت جدی ، همه مارک ها تلاش می کنند تا در هر قالب رسانه ای تسلط داشته باشند و در زمانی که تمایل به خرج کردن دارند ، ذهن و ذهن مشتریان را به خود جلب کنند.

این یک واقعیت مشهور است که مارک ها چندین فعالیت بازاریابی از جمله پیشنهادات ، تبلیغات ، تخفیف ها و کمپین های تبلیغاتی با محوریت جشن های دیوالی را انجام می دهند. در واقع ، مصرف کنندگان چشم به راه آنها هستند. این ابتکارات با این هدف اجرا می شود که نه تنها فروش ایجاد کند ، بلکه تصویر تجاری شرکتی مشتری پسند نیز ایجاد کند.

بازاریاب های هوشمند به خوبی می دانند که به احتمال زیاد مشتریان در طول جشنواره رشته های خود را شل می کنند زیرا این زمان برای خرید و هدیه دادن بسیار فرخنده است. مارک ها از این سرمایه استفاده می کنند و تلاش خود را برای استفاده بیشتر از دوره های جشن تجاری و بازاریابی افزایش می دهند.

در اینجا نحوه استفاده چند برند از فصل جشن استفاده شده است:

1. #UnboxDiwaliSale
بزرگترین بازار آنلاین هند ، Snapdeal ، در تاریخ 12th سپتامبر 2016 ، معرفی هویت نام تجاری جدید خود را اعلام کرد که هدف آن جذب هندی های مدرن است. به دنبال آن یک فیلم کوتاه در تاریخ 23 سپتامبر منتشر شد ، یعنی کمی قبل از دیوالی. این ویدئو یک دختر کوچک را نشان می دهد که "بسته جعبه گشایی" Snapdeal را پیدا می کند تا لباس جدید خود را پیدا کند و با خوشحالی پیچ و تاب می خورد ، "Khushiyon ki chakri" است. ارسال کنید ، صدای صریح تاریخ فروش را اعلام می کند.

ویدئوی کوتاه دیگری از Snapdeal در مورد "Excitement ka rocket" صحبت کرد ، پسری کوچک با جفت کفش جدیدش که تازه "جعبه گشوده" است ، می دود.

در ویدئوی سوم ، این مضمون حول عبارت دیگری از دیوالی ، "Appreciation ka rassi bomb" است ، که در آن یک خانواده دیوالی را در خانه جشن می گیرند و رئیس خانواده هدیه خود را "جعبه گشایی" می کند و متعاقباً اوقات خوشی را سپری می کند.

علاوه بر این ، Snapdeal همچنین از حضور خود در شبکه های اجتماعی برای اعلام مسابقات خاص برای ایجاد تعامل مشتری از طریق GIF های جالب استفاده کرد. همه این فعالیت ها نشان دهنده دور ماندن Snapdeal از استفاده از بازاریابی تأثیرگذار در فعالیت های خود و ابتکارات تجاری است. با این حال ، هشتگ و آرم مورد استفاده توسط این برند تغییر یافته است ، و همچنین طراحی جعبه (بسته بندی) آنها نیز تغییر کرده است. با این حال ، کلمه "Diwali" همیشه برجسته این کمپین ها بوده است.

چه کسی می گوید برای شروع فروش و خرید مبلمان و دکوراسیون جدید برای خانه خود باید منتظر فصل جشن باشید؟

Pepperfry.com در ماه آگوست یک کمپین بازاریابی راه اندازی کرد که به مشتریان گفت ، "منتظر دیوالی نباشید" یا خوشبختی شما را به زندگی بهتر موکول کنید

در این کمپین از موقعیت های واقعی زندگی که مردم عادی در زندگی روزمره با آن روبرو هستند استفاده شد و آنها را ترغیب کرد بدون نیاز به انتظار آنچه را که نیاز دارند خریداری کنند. این باورهای مصرف کننده را مستقیماً مورد توجه قرار داد و پیشنهاد "ارزش همیشه در دسترس" Pepperfry را ارائه داد.

پیام "Iss Diwali kuch badal ke dekhiye" نه تنها یک پیشنهاد ظریف را ارائه می داد ، بلکه از مشتریان می خواست که به نفع خودشان مثبت عمل کنند.

هر کس مبلمان را خریداری می کند تا یا یک نیاز داخلی را برآورده کند و یا زیبایی خانه خود را اضافه کند. Pepperfry از طریق کمپین خود ، خود را به عنوان یک راه حل برای چنین نیازهایی معرفی کرد.

این کمپین در دو زمینه کار کرد:

الف) دیوالی یکی از جشنواره های مهم هند با زمینه اجتماعی قوی است که در آن مردم با خانواده ، دوستان و همسایگان جشن می گیرند.
ب) انسان ها اساساً خوب و مفید هستند ، اما این ویژگی ها تحت الشعاع سبک زندگی شلوغ مدرن قرار می گیرند.

پپرفری از طریق کمپین خود مخاطبان را به نزدیک شدن در صلح و وحدت تشویق کرد.

5. شوب شوراوات
دیوالی زمانی است برای جشن جشنواره چراغ ها ، بنابراین آیا شما هنوز "کاغذهای کاغذی" خود را بیرون آورده اید؟ در سال 2015 ، بازار بزرگ بر جشن گرفتن یک دیوالی بی خطر و بی خطر با کمپین "Paper Patakha" تأکید کرد. تبلیغ ویدئویی جدید آنها ادامه همان ایده و کارزار "Shubh Shuruaat" آنها بود.

ویدئو از پیشخوان صورتحساب در یک فروشگاه بزرگ بازار شروع می شود. پسر کوچکی از مادرش می خواهد برای او ترقه بخرد و او حاضر نمی شود. یکی از کارمندان فروشگاه این را می بیند و پسر را با یک پاتاخا کاغذی آشنا می کند (صدایی شبیه ترقه آتش). پسر این ایده را با این دوستان به اشتراک می گذارد و به زودی در همه جا محبوب می شود.

این ویدئو با صدای بیش از حد با معرفی موضوع "Shubh Shuruaat" به پایان می رسد ، با تمیز کردن جامعه که در آن قدم می گذارد ، و پس از شب دیوالی با تعجب به محیط پاک می رود.

از طریق این کمپین ، بازار بزرگ قصد داشت همه را در این جشن ها شرکت دهد. این با مفهوم خود درگیر کردن قلب مردم حتی درگیر کردن کسانی که کنار گذاشته می شوند با گفتن اینکه لیاقت بخشی از سرگرمی را دارند. این مارک همچنین سعی کرد کیفیت ذاتی مهربانی را در بینندگان ایجاد کند و فکر این را بکند که همه در این جشن شرکت کنند و از این طریق #YehDiwaliSabkiWali ساخته شود.

6. #DilonKiDiwali
کمپانی شماره یک دو چرخ چرخ جهان ، کمپین تجاری جدید Hero MotoCorp با نام تجاری #DilonKiDiwali در 24 اکتبر امسال با پنج تبلیغ تلویزیونی ، تبلیغات چاپی متعدد ، تبلیغات رادیویی و یک کمپین دیجیتالی برگزار شد. این کمپین دو جشن را در هم آمیخت: نقطه عطف مهم فروش بیش از 70 میلیون چرخ دوچرخه و جوهر جشن دیوالی.

در داستان اول ، پدری را می بینیم که در مورد اهمیت جشن های دیوالی برای پسرش توضیح می دهد. داستان دوم یک زوج خوشبخت را سوار روروک مخصوص بچه های Hero Duet می کند. داستان بعدی دختری جوان را نشان می دهد که به جای FaceTime شخصاً آرزوی پدربزرگ و مادربزرگ خود را دارد. در داستان چهارم ، یک مرد برنامه های دیوالی خود را با برادرش لغو می کند زیرا در کار گیر کرده است. سپس برادرش روی Hero Maestro Edge او هاپ می زند و به دفتر می رسد تا دیوالی را با او جشن بگیرد. پنجمین ویدئو حول مردی است که دیوالی را با کودکان در یک پرورشگاه با آوردن هدیه به آنها جشن می گیرد.

همانطور که از هشتگ پیشنهاد شده است ، #DilonKiDiwali در مورد اتحاد مردم در این جشن ها با مرور مجدد سنت های قدیمی و ایجاد سنت های جدید بود. Hero MotoCorp با کمک پنج تبلیغ خود تلاش کرد تا با روایت داستان هایی از افرادی که محبوب ترین دوچرخه سواری Hero آن ها را گرد هم آورده است ، از روح دیوالی بهره ببرد.

7. # روشنی دل کی
دیوالی زمانی است که تقریباً هر برند با پیشنهادها و تخفیف هایی روبرو می شود و مشتریان را با آنها بمباران می کند. با این وجود Luminous Power Technologies تصمیم گرفت یک کمپین اجتماعی منحصر به فرد را با # RoshniDilKi به مخاطبان ارائه دهد.

دیوالی جشنواره نورها نامیده می شود ، که همچنین به روشن کردن زندگی مردم با گسترش روحیه و مثبت مربوط می شود. این اشتیاق توسط Luminous ، که پیشروترین ارائه دهنده راه حل های الکتریکی در هند است ، گرفته شده است. این یک حرکت بسیار هوشمندانه است زیرا با هویت تجاری Luminous سازگار است.

لومینوس با یادآوری مخاطبان با کمک غزل سرایان و شاعر افسانه ای ، گلزار ، این پیام را به او گوشزد می کند که چیزهای دیوالی بیشتر از چراغ های روشن و ترقه است. برای این ابتکار ویژه ، گلزار شعر جدی را به احترام فرخنده این جشنواره سروده است. این شعر می گوید که هسته اصلی جشن در خوبی و نور در قلب مردم نهفته است.

اگر گفته شود که رسانه های اجتماعی و وب سایت های تجارت الکترونیکی مملو از کمپین های مارک های مختلفی هستند که برای جلب توجه مشتریان رقابت می کنند ، چند نفر مخالف خواهند بود. با این حال ، لومینوس از نظر روش متفاوت بوده است.

 

2. #BadeDilWale
آمازون هند #BadeDilWale ، کمپین بازاریابی جشن خود را از 15 سپتامبر 2016 آغاز کرد. مفهوم اصلی این کمپین حول محور دیوالی است و بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه یک زمان عالی است که یک نوه راحت تر از حد معمول باشد تا عزیزان را خوشحال کند.

آمازون فیلم های بی شماری را راه اندازی کرد که احساسات و روابط خانوادگی را نشان می دهد ، موضوعی که هدف آن جذابیت قلب مخاطبان و ساخت دیوالی به یک امر خانوادگی به یاد ماندنی است. اولی نشان می دهد که یک زوج مسن به یکدیگر هدیه می دهند ، مرد جوانی حقوق خود را صرف هدایای دیوالی می کند و غیره. ویدئوی دیگر نشان می دهد پدری تلویزیون صفحه بزرگ به پسرش هدیه می دهد و تلفن همراه جدیدی از پدرش دریافت می کند.

این فیلم ها به سمت جشنواره بزرگ هند ، که آمازون در ماه اکتبر برگزار کرد ، تهیه شده است. هدف از این ویدئوها ایجاد یک دعوت به عمل قوی بود که به منظور تشویق مخاطب به خرید چیزی برای عزیزانشان (از این رو قلب بزرگ) ، اگر نه برای خودشان باشد.

از زمان راه اندازی کمپین #BadeDilWale ، آمازون به طور مداوم خلاقیت ها و فیلم هایی را با هدف جذب مخاطبان و ایجاد ارزش فراخوان قوی منتشر می کرد. آنها حتی راه اندازی گسترده فروش آنلاین خود را در یک جشنواره موسیقی ، که از طریق کانال های Viacom 18 پخش می شد ، ترتیب دادند.

برای تقویت بیشتر این کمپین ، آمازون با Neha Dhupia ، Shobha De و Tanmay Bhat کار کرد ، و هر یک از افراد تأثیرگذار در مورد نفرت تحمیل شده به آنها از طریق نظرات و ترول ها به دلایل مختلف صحبت کرد و از پیروان خود خواست تا #BadeDilWale باشند. این ویدیوها فراخوان برای جلوگیری از نفرت و گسترش صلح و عشق را با #BadeDilWale دارند.

3. # فروش DiwaliDash
تولیدکنندگان گوشی های چینی در تلاشند تا از فصل جشن هند بهترین استفاده را کنند. آنها اعلام كردند كه اين فروش از 24 تا 26 اكتبر در فروشگاه تجارت الكترونيك آنها برگزار خواهد شد. اين فروش در سه روز در ساعت 12 ، 16 و 20:00 انجام شد.

شرکت در مسابقه شامل چهار مرحله ثبت نام در oneplusstore.in بود که مستلزم ثبت نام حساب ، تأیید شماره تلفن همراه ، تأیید آدرس حمل و نقل و به اشتراک گذاشتن جزئیات رویداد در حداقل یکی از صفحات رسانه های اجتماعی آنها با #OnePlusDiwaliDash است. 

احساس فوریت ، انحصار را ایجاد کنید و از مشتریان بخواهید برای فروش که برای مدت زمان محدودی ادامه خواهد داشت ، دست به کار شوند.
4. "منتظر دیوالی نباشید"

در پایان مسابقه ، یک متقاضی از طریق یک قرعه کشی خوش شانس انتخاب می شد تا به یک سوال مقدماتی پاسخ دهد. پاسخ صحیح وی را واجد شرایط برنده شدن یک گوشی وان پلاس 3 می کند.

# DiwaliDashSale نه تنها از طریق هشتگ خود در فصل جشن سرمایه گذاری کرد ، بلکه سعی کرد





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: