نوشته شده توسط : worldmarketing

چگونه داستان محتوای خود را پیدا کنیم؟
نام تجاری فقط مجموعه ای از آرم ها و نامی با شعاری جذاب نیست. برای زنده ماندن در فضای کسب و کار امروز بسیار رقابتی و همیشه در حال تغییر ، باید بیشتر باشد - و این به معنای کشف داستان نام تجاری است که همه کارها را پیش می برد.

داستان تجاری چیست؟
داستان برند روایتی خلاقانه است که تمام حقایق ، احساسات و انگیزه های یک شرکت را ایجاد می کند. هدف الهام گرفتن از یک واکنش احساسی اصیل و منحصر به فرد است. از فروشگاه های کوچک مادر و پاپ گرفته تا شرکت های بزرگ ، هر مشاغل یک داستان تجاری دارند - خواه آنها متوجه شوند یا نه. محتوا کلید حیات بخشیدن به آن است.

به محتوایی که در حال حاضر تولید می کنید نگاهی بیندازید. مطمئناً ، ممکن است تعداد زیادی پسندیدن کسب کند یا جایگاهی در صندوق ورودی افراد کسب کند ، اما آیا این داستان شما را بازگو می کند؟ آیا این نشان می دهد که برند شما کیست و چرا برای مشتریان اهمیت دارد؟

در این بخش ، ما می خواهیم به شما یاد دهیم که چگونه شخصیت و داستان برند خود را شناسایی کنید. سپس ، شما را تشویق خواهیم کرد که از نزدیک محتوای فعلی خود و اینکه چگونه می تواند برای پخش بهتر این م componentsلفه ها برای عموم بهتر شود ، تجزیه و تحلیل کنید.

1. هویت برند خود را تعریف کنید
الف) اگر مارک شما شخصی بود ، چه کسانی می توانستند باشند؟
بخش اصلی درک داستان برند شما از درک شخصیت آن ناشی می شود. اگرچه این چیزی است که شما می توانید توسعه دهید ، اما همچنین چیزی است که ذاتیاً با توسعه محصولات ، وب سایت ، شعارها و موارد دیگر به وجود می آید.

برای کمک بهتر به شما در درک شخصیت برند خود ، به خصوصیات و ویژگی های انسانی که می توانید برای آن بکار ببرید ، فکر کنید. به عنوان مثال ، بیایید شرکت عظیم الجثه اپل را در نظر بگیریم. استیو جابز و میراث او شخصیتی بسیار قابل تعریف را پرورش داده اند: براق ، باهوش ، کنار هم ، نوآور و آینده نگر.

همانطور که لحن نام تجاری خود را توسعه می دهید و شخصیت آن را برجسته می کنید ، از خود بپرسید: "این مارک کیست؟ چه عاملی باعث تیک آن می شود؟ "

به گفته روانشناس رفتاری و استاد استنفورد ، جنیفر آکر ، چارچوبی وجود دارد که شامل پنج بعد برای شخصیت است. وقتی به نمودار زیر نگاه می کنید ، پنج نوع شخصیت اصلی با ویژگی های مشترک را مشاهده خواهید کرد.

به محض مشاهده این توصیفات ، احتمالاً می توانید به مارک هایی فکر کنید که تجسم آنها هستند. شما احتمالاً تبلیغات کامیونی را دیده اید که ویژگی "خارج از منزل" را به نمایش می گذارد و یک تبلیغ فنی جسورانه و مرسوم ، مد روز است.

آیا برند شما در یکی از این دسته ها قرار می گیرد؟ یا احساس می کنید در چندین مورد پراکنده شده است؟ تبلیغ شخصیت شخصی مبهم فقط دشوار نیست - درک آن برای مصرف کنندگان دشوار است.

ب) شرکت خود را در سه کلمه کلیدی توصیف کنید
نام تجاری شما ممکن است در حال حاضر شخصیتی داشته باشد که کمی بزرگتر و آزادانه تعریف شده باشد تا بتواند در زمینه داستان سرایی بسیار به شما کمک کند. به همین دلیل توصیه می شود که یاد بگیرید برند خود را دقیقاً در یک جمله توصیف کنید - اما ما از شما می خواهیم که یک قدم جلوتر بروید.

تعریف شخصیت شرکت شما فقط در سه کلمه شما را مجبور می کند تا واقعاً استخوان های آنچه داستان تجاری شما را منحصر به فرد می کند ، بیابید. به احتمال زیاد خواهید فهمید که انتخاب فقط سه کلمه یک چالش است ، اما تا زمانی که به سه واژه بسنده کنید ، تصور واضح تری از ویژگی های اصلی برند خود خواهید داشت.

ج) چرا برند شما وجود دارد؟
در حالی که واقعاً در مورد توصیفات اصلی برند خود کوتاهی می کنید ، این را از خود بپرسید: هدف برند شما چیست؟ شما نمی توانید بدون اینکه بدانید چرا آن را تعریف می کنید ، یک داستان خوب تجاری تعریف کنید.

در ابتدای کار ، به یک دلیل مارک تجاری خود را ایجاد کردید - و گفتن اینکه می خواستید درآمدزایی کنید ، باعث کاهش آن نمی شود. مشتریان مدرن به طور فزاینده ای به دنبال مارک هایی هستند که مشکل ساز باشند و به دنبال کالای بیشتری باشند.

در حقیقت ، 89 درصد از مصرف کنندگان معتقدند که هدف یک مارک تجاری از طریق سود شرکت برای جامعه (و به طور بالقوه محیط) نشان داده می شود. آنها می خواهند کلمات ، محصولات و عملکردهایی را ببینند که هدفی اصیل را نشان می دهد و به نفع دیگران است.

وقتی به کلماتی فکر می کنید که شخصیت تجاری شما را به شدت شامل می شود ، آیا فکر می کنید که به نفع جامعه چیست؟ آیا شما حسن نیت خود را برجسته می کنید یا یک هدف مهم و مهم را برجسته می کنید؟

بپرسید چگونه بازاریابی محتوا داستان برند شما را نشان می دهد
الف) داستان را برای چه کسی می گویید؟
امیدوارم که تاکنون ، شما شروع به چکش زدن در مورد کسانی که فکر می کنید برند شما است ، کرده اید. بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به ایده داستان سرایی برگردیم.

یک داستان خوب در بازاریابی محتوا دو کار انجام می دهد: خواننده را در حالی که به طور همزمان هویت و هدف یک مارک تجاری را فاش می کند ، جلب می کند.

بیایید با تجزیه و تحلیل قسمت خواننده شروع کنیم: خواننده شما کیست؟

مطمئناً ، شما می توانید سعی کنید محتوایی بنویسید که هر نوع بیننده ای را درگیر خود کند ، اما در واقع ، این خیلی به شما کمک نمی کند. شما باید برای مخاطبی بنویسید که روی شخصیت برند شما کلیک کند.

به این روش فکر کنید: وقتی کسی روی برنامه آشنایی بیوگرافی می نویسد ، آیا آنها سعی دارند همه افراد را در سایت جذب کنند؟ یا آنها در تلاشند افرادی را پیدا کنند که در واقع از رابطه با آنها و معاونین سود خواهند برد





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: