COVID-19 و بازاریابی: آنچه همه گیر جهانی برای شما معنی می کند | سری اول
نوشته شده توسط : worldmarketing

COVID-19 و بازاریابی: آنچه همه گیر جهانی برای شما معنی می کند
ویروس کرونا (COVID-19) ظاهراً از آب درآمده و صورت همه ما را زد. ما شاهد تعطیل شدن مشاغل ، آشفتگی اقتصاد جهانی ، کوچکتر شدن توصیه های جمع آوری گروه و کمبود شدید دستمال توالت (در ایالات متحده) هستیم.

اما این همه هرج و مرج برای مارک ها و بازاریابان چه معنایی دارد؟

COVID-19 یک اثر موج دار ایجاد کرده است که تقریباً در هر صنعتی تأثیر می گذارد. برخی قطعاً بیشتر از سایرین آسیب دیده اند ، به ویژه صنایع رستوران و مسافرت.

من یک خبر خوب دریافت کرده ام: هرج و مرج جایی است که بهترین مارک ها و بازاریاب ها می خواهند بدرخشند!

هرج و مرج حفره هایی ایجاد می کند. بازاریابی هوشمندانه مارک ها را در موقعیتی قرار می دهد که آنها را پر کنند.

به مارک هایی مانند گروپون فکر کنید.

گروپون در دوران رکود اقتصادی سال 2008 آمریکا راه اندازی شد. این بستری بود که هم برای مشاغل و هم برای مصرف کنندگان راهی برای زنده ماندن از بحران اقتصادی فراهم می کرد. در دوره رکود اقتصادی ، گروپون به سرعت به 300 بازار در 35 کشور گسترش یافت. درباره مکان مناسب و مناسب صحبت کنید!

اکنون ، این همه گیر جهانی کنونی با رکود اقتصادی سال 2008 کاملاً متفاوت است ، اما مطمئناً این بدان معنا نیست که بازاریابان و مارک ها محکوم به فنا هستند!

همه گیری COVID-19 قرار است همه ما را آزمایش کند - چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای.

بیایید وضعیت را از نقطه نظر بازاریابی مورد بحث قرار دهیم.

ترسناک نباش!
اول و مهمترین ، همه گیری جهانی نباید چراغ سبز برای سوit استفاده از ترس مردم باشد. مردم به اندازه کافی از این اخبار برخوردار می شوند!

شما احتمالاً اخبار مربوط به افزایش قیمت مواردی مانند دستمال توالت و ضدعفونی کننده دست را در اخبار دیده اید. مطمئناً ، این فروشندگان سریع سود می کنند. اما سود طولانی مدت این چیست؟ هیچ چی. مطلقا هیچ چیزی!

در واقع ، آن دسته از مشتری ها که شرایط به حالت عادی برگردند احتمالاً از گران قیمت ها کینه خواهند داشت!

اکنون ، من می فهمم که کل صنایع بر پایه بازاریابی ترس ساخته شده اند: بیمه ، سیستم های امنیتی خانه ، محصولات ضد پیری و شاید مناسب تر با زمان فعلی ، ضد عفونی کننده دست.

برای این نوع شرکت ها ترس فقط در DNA بازاریابی آنهاست. اما این بدان معنا نیست که آنها باید شعله های آتش را شعله ور کنند.

بهره برداری از ترس مردم در همه گیر جهانی ، دنیا را ایمن تر نمی کند. بسیاری استدلال می کنند که این عمل در واقع در طرح بزرگ کارها مخرب تر است.

به عنوان مشاغل ، وظیفه ما این است که در زمان های دشوار به مردم الهام دهیم - گاز را به آتش نیندازیم.

برنامه نوسان ترافیک و تبدیل (و درآمد)
واقعیت خشن این است که بسیاری از مشاغل در حال حاضر در یک ترشی جدی قرار دارند - در حالی که دیگران شاهد افزایش قیمت هستند.

روندهای اخیر در ترافیک و تبدیل ها به خوبی نشانگر این موضوع است. در اینجا نمودار نشان داده شده است که چگونه این نوسانات در صنایع مختلف موج می زند - با مجوز از نیل پاتل.

به دلیل ممنوعیت سفر در سراسر جهان ، شرکت های مسافرتی در حال حاضر درهم شکسته شده اند (متأسفانه). می توانم از منظر یک فرد داخلی به شما بگویم ، از فوریه بازدید ترافیکی ارگانیک برای وبلاگ نکات سفر من رایگان بوده است.

در حقیقت ، تخمین زده می شود COVID-19 تقریباً 820 میلیارد دلار از صنعت مسافرت ربوده است!

از طرف دیگر ، خبرگزاری ها و سایت های مراقبت های بهداشتی شاهد بازده های خوبی هستند.

به نظر می رسد برای بسیاری از مشاغل در صنایع تأثیر منفی ، برنامه بازی تعطیل است و امیدواریم که اوضاع سریع برگردد.

بازاریاب ها باید این روندها را برآورده کنند و در هفته های آینده - احتمالاً ماه ها - از استراتژی های SEO خود استفاده کنند.

مقیاس بالا ، نه پایین: فرصت هایی برای نوآوری پیدا کنید
روشی که برندها در زمان هرج و مرج از عهده خود برمی آیند جذاب است.

برای نقل قول از وارن بافت ، "وقتی دیگران حرص می خورند و وقتی دیگران می ترسند ، حریص باشید".

به عنوان یک آژانس ، شاهد هستیم که انواع مارک ها به دلیل ترس از عدم اطمینان تلاش های بازاریابی خود را کاهش می دهند - این یک پاسخ قابل درک است. این تقریباً در هر صنعت ایجاد حفره های عظیم می کند.

به برخی از بزرگترین مارک هایی که امروز می شناسیم نگاه کنید. بسیاری از آنها در مواقع هرج و مرج به اوج جدیدی می رسند. آنها سوراخ هایی در بازار پیدا کردند و در بهترین زمان ممکن سرمایه گذاری کردند.

Netflix احتمالاً مثال مورد علاقه من در این مورد است.

بیایید به رکود اقتصادی سال 2008 برگردیم.

شرکت های سرگرمی در حال تکان خوردن در سراسر تخته بودند و در تلاش بودند تا آب را پا بگذارند. مصرف کنندگان در سراسر ایالات متحده در حال کاهش گسترده هزینه های اختیاری - که شامل کوچک کردن بسته های گران قیمت کابل است. بیایید این را بپذیریم ، کابل freakin 'rip off است!

پس نتفلیکس چه کاری انجام داد؟

آنها سرویس پخش جریانی خود را سریع تر کردند.

سرویس پخش انقلابی Netflix سرگرمی را همانطور که می شناسیم تغییر داد. در اواسط رکود ، Netflix به عنوان یک گزینه جدید و براق برای تلویزیون ماهواره ای و کابلی - با کسری ناچیز از قیمت ، برجسته شد.

در پایان سال 2009 ، سهام Netflix با 57 درصد رشد چشمگیر!

سریع به امروز منتقل می شوید - همه آن شبکه های تلویزیونی با سرویس های پخش جریانی خود در حال بیرون آمدن هستند تا از Netflix عقب بیفتند!

بیایید کمی جلوتر برویم - به دوران طاعون سیاه.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: