درک بازاریابی واکنش پذیر و نحوه استفاده از آن | سری سوم
نوشته شده توسط : worldmarketing

معروف ترین آگهی تبلیغات كری فیشر از سینابن بود - وقتی آنها نان های معروف شاهزاده خانم لایا را با چند نان از خود بازآفرینی كردند. آگهی فوق العاده به موقع ، با احترام و هنرمندانه ای بود - باعث شد مردم از این ادای احترام قدردانی کنند.

مشکلی که در پاسخگویی به فاجعه یا یک رویداد غم انگیز فعلی وجود دارد این است که تبلیغ کنندگان باید حد و مرز خوبی بین اصالت و بی احترامی داشته باشند. Cinnabon کار بسیار خوبی انجام داد ، اما هشدار داده شود: همیشه راه آسان برای مارک ها نیست.
مثال دیگر از طرف معلمان بازاریابی SEO در Moz ارائه می شود. هنگامی که شورش ها و تیراندازی ها در فرگوسن در سال 2014 اتفاق افتاد ، این برند لحظه ای طول کشید و نشان داد که با انجام بحث های سیاسی و اجتماعی ، کار آنها به عنوان بازاریاب نیاز به تغییر وضعیت دارد.

مردم از واکنش مارک تجاری به چنین حادثه دلخراش و جدی قدردانی کردند. اگرچه این یک استراتژی کاملاً بازاریابی نبود ، اما Tweet به عنوان یک تلاش بازاریابی بود که به نیابت از اخلاقیات برند صحبت می کرد.
آخرین نمونه ما در آتش سوزی استرالیا در سال 2020 ایجاد شد. بسیاری از مارک ها از طریق کمک های مالی و آگاهی بخشی به واکنش در برابر بحران دامن زدند ، از جمله نام تجاری وگان Arctic Fox Hair Color.

برای کل ماه فوریه ، این شرکت متعهد شد که تمام فروش آنلاین خود را به سازمان هایی که برای ایجاد زندگی بهتر برای حیوانات تلاش می کنند ، اهدا کند. علاوه بر این ، 25 درصد از درآمد آن صرف کمک به میلیون ها حیوان آسیب دیده از آتش سوزی در استرالیا شد.

درمورد واکنش به چیزی عظیم و مهم صحبت کنید. این مارک ها نشان دادند که یک پیام بازاریابی از نظر احساسی چگونه قابل توجه است که در زمان مناسب و با احترام صحیح نسبت به فجایع بین المللی منتشر می شود.

چند موردی که باید در مورد بازاریابی واکنش پذیر قوی به خاطر بسپارید
با مثال کافی است. بگذارید درمورد آنچه شما به عنوان یک برند در مورد بازاریابی واکنش پذیر قوی باید بدانید صحبت کنیم. هنگام استفاده از این تاکتیک مواردی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید - و اگر می خواهید به موفقیت برسید ، از آنها استفاده کنید.

غذاهای کلیدی:
به موقع باشید خواه به یک خبر یا یک روند رسانه های اجتماعی پاسخ دهید ، زمان بندی همه چیز است. هشدارهای خبری را روشن کنید تا بتوانید اولین کسی باشید که با ذکاوت ، احترام و استراتژی های بازاریابی خبره به رویدادهای بزرگ پاسخ می دهید.
فصول را در آغوش بگیرید. تعطیلات و رویدادهای سالانه فرصت های بسیار خوبی را برای بازاریابی واکنش پذیر فراهم می کنند. به موارد ارائه شده در تقویم و مواردی که باید در آینده نزدیک به آنها پاسخ دهید توجه کنید.
همیشه زاویه بازاریابی خود را درک کنید. واکنش به چیزی برای واکنش نشان دادن کارایی ندارد. برای به دست آوردن نتایج قوی ، تلاش های بازاریابی شما باید به رهنمودهای شما پایبند باشند و از طرف برند شما هدفی بزرگتر را دنبال کنند.
به ارزش واکنش بیندیشید. آیا واقعاً داستانی را تعریف می کنید یا در حال دیدن چیزی بامعنا هستید؟ بینندگان از پیام شما چه چیزی می گیرند؟ اطمینان حاصل کنید که ارزش شما بی نظیر و قدرتمند است.
در صورت انجام صحیح بازاریابی واکنش پذیر می تواند فوق العاده موفق باشد. این به شما کمک می کند تا از وقایع فعلی مطلع باشید و به طور منظم فرصت های جدید بازاریابی را پیدا کنید - به علاوه ، معمولاً مقرون به صرفه است زیرا بسیاری از آن را می توان از طریق بازاریابی ساده در شبکه های اجتماعی انجام داد.

با این حال ، بازاریابی واکنش پذیر شما را به مکالمه های بیشتری در شبکه های اجتماعی می کشاند. آماده باشید تا واکنشهای مربوط به بازاریابی واکنشی خود را کنترل کنید - پیش بینی کنید که چگونه نظرات شما در مورد رویدادها روی کل برند شما منعکس می شود.

در نتیجه
امیدوارم از طریق برخی از توضیحات ما و استفاده از چند مثال واقعا عالی ، چیزهای زیادی در مورد بازاریابی واکنش پذیر یاد گرفته باشید. اکنون ، شما باید چارچوبی برای استفاده از منابع رسانه های اجتماعی خود داشته باشید تا زمینه را برای شکل های جدیدی از تبلیغات و مکالمات بهتر مصرف کنندگان فراهم کنید.





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: