بازاریابی در عصر مقاومت | سری اول
نوشته شده توسط : worldmarketing

بازاریابی در عصر مقاومت
مصرف کنندگان مدرن مانند گذشته از نظر سیاسی و اجتماعی آگاه هستند. در حالی که برخی از مارک ها از ترس از بین بردن فرقه های مخاطبان خود پاسخ می دهند ، یک مطالعه اخیر Morning Consult نشان داد که صرف گفتن "موارد درست" یا "ایستادن در همبستگی" دیگر با مصرف کنندگان ارتباط برقرار نمی کند. آنها می خواهند مارک هایی که از آنها پشتیبانی می کنند با عمل از آن لوح ها پشتیبانی کنند.

در حال حاضر - با ادامه اعتراضات به بی عدالتی نژادی در سرتاسر جهان - شرکت ها با فشار فزاینده ای نسبت به محکوم کردن تبعیض علنی و تحکیم تعهدات خود در قبال تنوع و شمول مواجه هستند. اخیراً شاهد بوده ایم كه شركتها از طرق مختلف به این تقاضا پاسخ می دهند.

پس از مرگ جورج فلوید ، برخی از مارک ها پیام های کوتاه پشتیبانی و همبستگی را در رسانه های اجتماعی ارسال کردند ، در حالی که برخی دیگر کمپین های بازاریابی چند کاناله را در مقیاس کامل راه اندازی کردند. صرف نظر از رویکرد ، شرکت ها هنگام اظهارنظر در مورد رویدادهای فعلی - بویژه هنگامی که شامل عدالت اجتماعی یا موضوعات قطبی سیاسی باشد - باید با دقت عمل کنند.

در طول عصر دیجیتال ، مشاغل دنباله های گسترده کاغذی را در وب سایت ها و حساب های رسانه های اجتماعی خود جمع کرده اند. با مقدار کمی سر و کار ، مصرف کنندگان می توانند به راحتی از طریق رسیدهای شرکتی شانه بزنند تا ببینند کدام مارک ها لب لب ارائه می دهند و کدام یک از آنها واقعی مراقبت می کنند. هرگونه اظهارات غیراصیل یا نادرست در مورد تعهد شما به تنوع یا حقوق برابر می تواند به سرعت در اینترنت انهدام ، تمسخر و به اشتراک گذاشته شود.

در مورد آن باشید به جای اینکه فقط در مورد آن صحبت کنید
اصالت در بازاریابی همیشه بهترین روش بوده است ، اما در این اوضاع ناآرامی های اجتماعی و Covid-19 از اهمیت بیشتری برخوردار است. کمپین های مربوط به رویدادهای جاری و مسائل اجتماعی شرکت ها را در برابر سطح دقیق و دقیق تری از نظارت آسیب پذیر می کند.

به عنوان مثال ، در پاسخ به بیماری ویروس کرونا ، آمازون تبلیغاتی را منتشر کرد که از کارمندان "قهرمان" خود تشکر می کند و توصیف پایبندی شرکت به حفظ سلامت و ایمنی آنها را توصیف می کند. این تبلیغ صمیمانه به نظر می رسید ، اما مشخص شد که این شرکت هنگام پیاده روی با اعتصابات اخیر کارمندان آمازون به دلیل نگرانی در مورد ایمنی محل کار ، "قدم نمی زند".

به همین ترتیب ، NFL همچنان برای رفع اصالت بی عدالتی نژادی در آمریکا مبارزه می کند. طی یک ماه گذشته ، این لیگ در رسانه های اجتماعی درباره وحشت نژادپرستی سیستمی و خشونت پلیس به صراحت صحبت کرده است. اما دو سال پیش ، NFL بازیکنان را به دلیل زانو زدن در هنگام سرود ملی در اعتراض به همین موضوعات مجازات کرد. به طور طبیعی ، بسیاری از مردم مواضع ناسازگار خود را موشکافی کرده اند.

این زمانی نیست که شرکت ها بتوانند احساسات عمومی ، توخالی یا ریاکارانه را به اشتراک بگذارند. انجام این کار به جای تلاش واقعی برای مشارکت در مکالمه می تواند غیر اصیل باشد و مانند یک تبلیغ تبلیغاتی باشد. درعوض ، وقت آن است که فروتن باشید ، در برابر هر گونه خطایی تسلیم شوید و ابراز تمایل به رشد کنید. این سطح فروتنی و اصالت همان چیزی است که مصرف کنندگان در حال حاضر می خواهند ببینند و به شرکت ها کمک می کند تا در بلندمدت اعتماد سازی خود را ادامه دهند. شرکتهایی که آنچه در جهان اتفاق می افتد را تصدیق می کنند و صادقانه می خواهند همه چیز را بهبود ببخشند ، با مشتریان خود مطابقت دارند. به عنوان مثال شرکت هایی که مسئولیت اجتماعی شرکت ها را انجام می دهند ، می توانند 40٪ از اعتبار عمومی خود را به آن کار CSR نسبت دهند.

اما اصالت می تواند فقط به خدمات لبخند تبدیل شود که شرکت ها امیدوارند بدون نیاز به انجام کاری ، آنها را زیبا نشان دهد. من چنین اتفاقی را دیده ام و تأثیرات سو the آن را می فهمم. برای کمک به مارک ها در زمان ناآرامی ها ، صحت و اثربخشی کمپین های خود را حفظ کنند ، در اینجا چهار نکته وجود دارد که من کار کرده ام:

قدم فراتر از چشم انداز شرکت خود بگذارید. تیم های بازاریابی غالباً در خلأ اقدام به ساخت کمپین می کنند. آنها هنگام توسعه پیام و تصاویر خود ، به شدت به تخصص و دیدگاه های داخلی اعتماد می کنند ، زیرا آنها محصولات خود را بهتر از هر چیز خارجی می دانند. با این حال ، موضوعاتی مانند بهداشت جهانی و بی عدالتی نژادی احتمالاً خارج از صلاحیت تیم بازاریابی متوسط ​​است. هنگام تلاش برای اظهارنظر در مورد این موضوعات حساس ، از دیدگاه های متخصصان خارجی استفاده کنید تا اندیشه و صداقت پیام خود را حفظ کنید.





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: