نوشته شده توسط : worldmarketing

تبلیغات و بازاریابی در مجارستان


مشخصات مصرف کننده
با جمعیت 9.8 میلیون نفری در سال 2018 (0.2٪ در سال کاهش می یابد) از مجارستان تراکم نسبتاً بالایی از جمعیت 105.12 نفر در کیلومتر مربع برخوردار است. میزان زاد و ولد 9/40 در هزار و نرخ باروری در هر زن 1.49 کودک است. جمعیت با سن متوسط ​​برای زنان 1/44 سال و برای مردان 39.9 سال است. گروه سنی 65 به علاوه ، 18.24 درصد و گروه سنی 15-64 سال 66/96 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

فروشگاه های تخفیف خارجی (لیدل ، الدی ، تسکو) با هزینه های مشاغل خانوادگی کوچک ، تعداد زیادی از مصرف کنندگان را به خود جلب می کنند. در مجارستان ، 83٪ از افراد 25-64 ساله دارای مدرک دبیرستان یا مدرک معادل آن هستند ، بالاتر از میانگین OECD 74٪. در حدود 85٪ از مردان ، در مقایسه با 82٪ از زنان دارای چنین درجه ای هستند. از نظر اشتغال ، حدود 67٪ از افراد 15-64 ساله مشغول به کار با حقوق هستند ، سطح قابل مقایسه با متوسط ​​نرخ اشتغال OECD. طبق نظرسنجی ها ، بیشتر جوانان در رشته های حقوقی ، مدیریت تجاری و مهندسی فعالیت می کنند.
قدرت خرید
تولید ناخالص داخلی سرانه مجارستان در سال 2017 15 دلار ، 647.85 دلار بود. رشد واقعی دستمزد در 5 سال گذشته بدون وقفه مانده است. تحلیلگران انتظار دارند که رشد دستمزدها ادامه یابد و منجر به افزایش قدرت خرید شود. توزیع دستمزدها و قدرت خرید در کشور بسیار نامتوازن است. ثروتمندترین مناطق به شدت در حوالی پایتخت و مرز اتریش متمرکز شده اند. براساس گزارش بانک جهانی ، تولید ناخالص داخلی سرانه هنگام برابری قدرت خرید 28107.89 دلار در سال 2017 بود.

یک مطالعه جدید CSO نشان می دهد که ساکنان مجارستان به طور متوسط ​​11 دلار در روز در فروشگاه های خرده فروشی در سال 2017 هزینه می کردند. بیشترین میزان (14 دلار در روز) توسط ساکنان بوداپست و اطراف آن هزینه شده است. کمترین هزینه (8 دلار در روز) در شمال شرقی مجارستان ثبت شده است. در یک تحقیق که توسط تحقیقات بازار Gfk انجام شده ، میزان خرید سرانه ساکنان بوداپست 123.3 درصد از میانگین مجارستان است ، در حالی که جمعیت شمال شرقی مجارستان تنها 77.4 درصد است. متوسط ​​قدرت خرید در مجارستان 44.5٪ از میانگین اتحادیه اروپا است. براساس آخرین اطلاعات موجود از سوی بانک جهانی ، شاخص جینی که نابرابری را در کشورها اندازه گیری می کند ، در سال 2015 به 30.4 رسید. براساس OECD ، متوسط ​​درآمد سررسید خالص تعدیل شده سرانه خانوارها در هر سال 16821 دلار آمریکا است که کمتر از میانگین OECD 30563 دلار آمریکا است.

با توجه به شاخص برابری جنسیتی در سال 2017 ، مجارستان 50.8 از 100 ، 1.3 امتیاز بالاتر از سال 2005 ، اما حدود 15 امتیاز پایین تر از میانگین EU-28 کسب کرده است. مجارستان در بین 27 کشور از 27 کشور عضو در رتبه 27 است. از سال 2005 ، این دو کشور کاهش یافته است. نمرات مجارستان از میانگین 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در همه مناطق پایین تر است.
رفتار مصرف کننده
با افزایش جمعیت شهری ، مصرف کنندگان مجارستانی ابراز علاقه روزافزون به غذاهای راحت با کیفیت می کنند. این امر در ابتدا تقاضا برای محصولات غذایی سریع و فرآوری شده را برانگیخت ، اما آگاهی از مسائل بهداشتی نیز باعث ایجاد علاقه به سلامتی و غذاهای ارگانیک شد. تعداد خانوارهای یک نفره مانند جمعیت سالخورده رو به افزایش است که به نوبه خود باید تقاضا برای محصولات غیر ضروری و بخش های کوچکتر را تحریک کند.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط Randstad در سال 2015 ، مجارستان با استفاده از 75٪ از جمعیت ، پیش از آرژانتین و ایتالیا ، در استفاده از رسانه های اجتماعی پیشرو است. برنامه های رسانه های اجتماعی توسط اکثریت مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین بیشترین کاربرد را دارند: سه چهارم از 4.7 میلیون کاربر تلفن هوشمند حداقل یک بار در روز ، 8٪ در هر ساعت ، 54٪ بیشتر از یک بار در روز و 13٪ یک بار در روز. . بین مصرف کنندگان ساکن در شهرهای بزرگ (عمدتا بوداپست) و مناطق روستایی تفاوت چشمگیری وجود دارد ، زیرا غلظت مراکز خرید و مارک های مهم در مراکز شهری بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. مصرف کنندگان مجارستانی تمایل دارند به طور فزاینده از خرید آنلاین طرفداری کنند. این بخش در سال 2017 گردش مالی 1.6 میلیارد یورو داشت که بیش از 5 درصد کل تجارت توزیع را تشکیل می داد. شاخص اعتماد مصرف کننده مجارستان همچنین در سه ماهه اول سال 2017 با 5 امتیاز از رکورد پیش از بحران (71 امتیاز ، با میانگین اروپایی 87 امتیاز) فراتر رفت. داده های Eurostat نشان می دهد که 26٪ از مجارستانی ها (16 تا 74 ساله) در 3 ماه گذشته اقدام به خرید آنلاین کرده اند (میانگین 28 عضو اتحادیه اروپا 48٪ است). خریداران آنلاین در مجارستان ، خریدهای خود را به فروشگاه های داخلی داخلی محدود نمی کنند و فروشگاه های آنلاین خارجی همچنان تعداد بیشتری بازدید کننده از مجارستان را جذب می کنند. در اینجا ، مصرف کنندگان تمایل به ترجیح مارک های خارجی دارند.

سیستم عامل های جدید کارپولینگ و مشارکتی مانند Blablacar ، Uber و Autosztunk اخیراً در مجارستان توسعه یافته اند و اغلب توسط جوانان مورد استفاده قرار می گیرند.





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: